cerealbreak4

 Location: Shar-i-buzurg, Paktiya, Costa Rica

 Address:

 Website: https://getpocket.com/@bumpergold6

 User Description: הפסיכיאטר הנודע, תאודור דאלרימפל, חשף בטורו הפרטי את אותו מקורות האתיאיזם ממנו. נקרא היווה בן תשע והשתתף במפגש תפילה בדירה מעצב השיער הבריטי בה למד. מטפל מרחב מעצב השיער, מר קלינטון, הדריך לצעירים לעצום את אותה עיניהם, אחר א-לוהים יהיה מסוגל לעזוב את אולם התפילה. תאודור הצעיר רצה לאשר את כל ההשערה, ופקח עין פעם, בשביל לחכות במראה א-לוהים החומק מתוך האזור. במקום את זה, הוא למעשה ראה אחר מר קלינטון מתפלל וסורק את צעירים בעין בודדת פקוחה. "הגעתי מהר למסקנה," משחזר דאלרימפל, "שמר קלינטון אינן האמין במה שאמר, שנדרש לעצום הסרת משקפיים. ואם אנו לא האמין באופן זה, אודות מה שאני אאמין בא-לוהים? האמונות של החברה שלנו, ובמקרה הוא למעשה אי האמונה שלי, נובעות לפרקים קרובות מצידוקים חסרי היגיון שכאלה, שתקבלו איצטלה הגיונית-לכאורה בשלב מאוחר יותר מזה בחיינו".במהלך התקופה האחרונות, התפשטו "איצטלות הגיוניות" אתיאיסטיות כאלה כאש בשדה קוצים, בדמות ספרים המנאצים את כל א-לוהים, את אותן הדת ואת המאמינים. ספרו השייך כריסטופר היצ'נס, "א-לוהים משמש לא גדול: מהו הדת מרעילה את אותם הכול" (Christopher Hitchens, "God is Not Great: How Religion Poisons Everything"), זה לראש רשימת רבי-המכר מטעם הניו-יורק טיימס יחד עם שלושה שבועות לא רק . ספרו של ריצ'רד דוקינס, "יש א-לוהים: האשליה הרצינית המתקיימות מטעם הדת" (Richard Dawkins, "The God Delusion") חבר הרבה יותר ממיליון וחצי עותקים ותורגם ל-31 שפות, ביניהן לעברית. זה שימש ברשימת רבי-המכר השייך הניו-יורק טיימס במהלך 51 שבועות. ספר תורה ספרדי -BBC הפיק סרט וידאו תיעודי באורך שעתיים שהתבסס בנושא המעצב, ושמו "דת: שורש ממחיר השוק רע?"אנשים יודעי דבר הצביעו בדבר ככה שכוח המשיכה מסוג ספרי קריאה האלו לא טמון בצדקת טיעוניהם אלא גם בפרוזה הרהוטה שיש ברשותם. כדבריו מסוג ברוס דה סילבה מ"אסושייטד פרֶס": "היצ'נס אינו מהתחלה העובדות, או שמא בגלל יש עלינו לעשות תוספת של שהוא מקיימת יחד עם זאת במידה יוצא מן הכלל".8 על ידי ששת הספרים טיול הצלב האתיאיסטי זה יכולים להיות נאומים משעממים, שלמים במה שתאודור דאלרימפל מכנה "רשלנות והעדר מצפון אינטלקטואלי, משולבים בתחושת ביטחון שאינה הולמת". הארס שבגידופים שהם כבר מטיחים בא-לוהים ובמאמיניו הופך רציונליסטים גאים אילו למחרחרי-ריב אי-רציונאליים. הזמינו כמו את אותו הצהרתו השייך סם האריס בספרו "קץ האמונה": "הקשר בין אמונה לצרף בסקטור משמש בחזקת מאור אדום. קישורים ספציפיים הם מאוד מסוכנים שיתכן שיהיה מוסרי להרוג כל אחד המאמינים בהם". מובן, שמול השתלחות מהסוג אין אפשרות להעמיד טיעון סותר והיה אם רציונאלי.1. סכנת הדת?הוא רק "יש א-לוהים: האשליה הגדולה של הדת", ספרו המתקיימות מטעם ריצ'רד דוקינס, פרופסור לביולוגיה אבולוציונית באוקספורד, חשוב לדיון ממשי מעט יותר. דוקינס מציב שלשה טיעונים לא מיוחדים.הראשון אשר בהם הוא שהדת מסוכנת. הסרט התיעודי שלו שהפיק ה-BBC נפתח בפיגוע בבנייני התאומים ב-11 לספטמבר. מעתה ואילך נקרא מנפיק תצלום ישראלים פצועים אחרי פיגוע התאבדות. משם משמש עובר להתגורר לתמונות של חרדים מתפללים בכותל, ומכריז: "טרור דתי הוא למעשה המראה הנפוצה ששייך ל אמונה דתית עמוקה".די בהיקש המעוות ששייך ל דוקינס – מחבלים מוסלמים אלו דתיים ומחבלים מוסלמים רוצחים, ולפיכך ממחיר השוק הדתיים אלו רוצחים בפוטנציה – בכדי להביא לסטודנט שהינכם ללוגיקה להתפלץ.ההפרכה המובנת-מאליה לטענתו של דוקינס שדת גורמת לטרור, מלחמות, מסעי צלב, אינקוויזיציה ואחרות - הזאת סקירה שטחית מטעם רצח העמים שנערך במאה ה-20. כ-80 מיליון בני אדם נרצחו במהלך המאה ה-20 (לא מכיל נפגעי מלחמות), וכולם נרצחו דרך אתיאיסטים: היטלר, סטאלין, פוט פול ומאו.דוקינס כתיבה שטיעון נולד צץ "כמעט כעבור כל הרצאה על אודות הדת, עיקר ראיונות הרדיו" ואז הוא מקדיש שבעה דפים במאמץ להוכיח שהיטלר שלא היה אתיאיסט אפילו קתולי. הנו מסכם פרק הוא למעשה כך: "סטאלין היווה ללא כל ספק אתיאיסט, והיטלר כנראה איננו נהיה כזה; נוני וגם או גם שניהם היו אתיאיסטים, השורה התחתונה הזאת שהטיעון בענין סטאלין-היטלר הוא למעשה נוח באופן מיוחד. אתיאיסטים שמא עשו עוולות אם וכאשר אינדיווידואלי, ולא עם תכונות של האתיאיזם".אלה נקרא דוקינס שואל את אותה סטאלין או שמא מאו, שסטטיסטיקת הרצח מסוג היטלר מחווירה אל מול הנל שיש ברשותם, או גם המניע למעשיהם נהיה אידיאולוגי, הם שיש עונים שעקרונות קומוניסטיים הם המניע כמעט לכל מעשיהם. למעשה הפרקט כיום נהפך למוצר שמצוי בבתים רבים, המשטר הקומוניסטי הסיני מנתח את אותה גופם המתקיימות מטעם אישי כת הפאלון גונג ומציע את אותה איבריהם הפנימיים למכירה בענף של המשתלם שהיא איברים להשתלה. טוב זוועה אישים תואמים את אותו האידיאולוגיה האתיאיסטית שאליהם, שרואה לקוחות פוטנציאליים במונחים כלכליים בדיוק, ומתכחשת למטרה זו שהחיים יכולים להיות קדושים בגלל שבני אדם פותחו בצלם א-לוהים. מכיוון שהקומוניזם הוא למעשה אתיאיסטי ביסודו ומתכחש לקיומו מטעם א-לוהים ולקיומה של נשמה א-לוהית, מסקנתו מטעם דוקינס שאתיאיסטים "לא יבצעו עוולה הקרוי האתיאיזם" הנוכחית שקר בוטה.יתרה מזו, האמירה שהדת הזאת הרע בגלל שאנשים דתיים ביצעו פשעים איומים הקרוי הדת, דומָה לאמירה שהרפואה זו לא טובה משום שד"ר יוזף מנגלה ביצע פשעים איומים בקורבנות הניסויים שלו באושוויץ בשם המחקר הרפואי. אתם יכולים ליטול מהמדה רעיון טוב ולהשתמש בה למטרות שליליות. לא כדאי בדרך זו למען להמעיט ערכת מיגון הרעיון עצמו.מי העיוותים המגוונים שבם משופעים הספרים שכתב הנאו-אתיאיסטיים נולד הפעילות האובססיבי בתוצרי הלוואי הגרועים המתקיימות מטעם הדת – ללא לשים דגש את אותה הבריאה הרוב שהדת גרמה לבית מגורים בתבנית ההיסטוריה. כדבריו מטעם תאודור דאלרימפל, "דלותו מטעם האתיאיזם החדש בולטת סופר בגישתו לתרבות שלנו, שעד בתקופה האחרונה היתה דתית עד לשד עצמותיה. חרטה על אודות קיומה ששייך ל הדת הזאת חרטה בנושא קיומה שהיא התרבות של החברה ושל המונומנטים שהציבה, הישגיה ומורשתה".דאלרימפל נעזר בדוגמה המתקיימות מטעם הקתדרלה שהיא שארטר והפאסיון מסוג כמה זמן הקדוש (של באך). וגם היהדות הטביעה את אותן חותמה על משנת המערב, כגון שמדגים קן ספירו בספרו "עולם מושלם" על גביו מבוססת המצגת זוהי. היהדות העניקה למערב את עקרונות המרכיב שלו: כבוד לחיי אדם, שלום, צדק, שוויון מול החוקים, חינוך ואחריות חברתית.למעשה אוניברסיטת אוקספורד, בלוח נהנה פרופ' דוקינס ממעמד מטעם מרצה בכיר, קמה לפני תשע מאות רבות של שנה אחת בידי נוצרים מאמינים, ביניהם הבישוף מרוצ'סטר.2. מדע בעוד דתדוקינס טוען שמדע ודת מנוגדים הנו לזה. הנו ממשיך וטוען שבניגוד למדע, האמונה בא-לוהים הזאת אי-רציונאלית: "אמונה מחייבת הצנעת מסוגלות ביקורתיות". הדוֹגמה מטעם דוקינס מצהירה: "המדע גולש בהיגיון ובהוכחות למען לנסוע למסקנות. הדת עושה בהפיכת אמונה לא נבחנה לאמת בלתי-מעורערת על ידי מכוני חזקים, ובעזרת התבססותה לפי הזמן".דוקינס, שגדל בכנסיה האנגליקנית, מקשר במידה אמיתי את אותם הדת לאמונות אי-רציונאליות לדוגמה לידת בתולים וא-לוהים שמעבֵּר אישה שיולדת אדם-א-לוהים. לכל זה לא רצוי קשר ליהדות. פתחו מהמחיר הריאלי דף בתלמוד, קראו אחר הרמב"ם, עד לִמדו אחוז של עת בישיבה, ותחוו אחר שיטת ההנמקות החריפות בייחוד ששייך ל היהדות, שמטרתן לחשוף אחר האמת הצרופה?. היהדות מתמקדת בלב ובראשונה בלימוד מקצוע ובפיתוח רמות ביקורתיות – ובשום מצבו של אינן ב"הצנעתן".האמונה הרציונאלית בהחלט שהיא היהדות בא-לוהים, דוגמת של מבוטאת דרך הרמב"ם, זו גם שחייב להוות מוקד רחב ובלתי-גשמי מסוג היקום המוגבל והגשמי שבבעלותנו. כמו שנדגים בעתיד הקרוב, אין שום כוונה את אותם, המניח את אותה הדעת, לעובדת קיומו מטעם היקום.אלברט איינשטיין קלוט שעובדת תחילתו מטעם היקום מניחה עוצמה שהביא את השיער לידי קיום. מסיבה זו נולד סלוטפ באמונתו ביקום סטטי (שתמיד היה ישנם ומשום כך אין לדירה התחלה) והתנגד להוכחות שהלכו והצטברו ליקום המתפשט.לורנס קלמן, בספרו "רשות להאמין" (Lawrence Keleman, "Permission to Believe") מסביר את כל האתגר שמציב פרויקט היקום המתפשט:"מדוע שנקודה שהכילה את אותו חומרי הפורמולה והאנרגיה, נקודה שישבה בידה בדממה במשך נצח נצחים, תתפוצץ פתאום? כל האינרציה הנו זה שעצמים נייחים ימשיכו לנוח, אבל יאללה יופעל אודותיהם עוצמת חיצוני. מכיוון שהנקודה הכילה את אותו חומרי ההחלקה וכל חשבון החשמל שישנו בתוכו, אינן יוכל להיות מהם מבחוץ לנקודה זו שיתחיל להפעיל אודותיה למשקוף, שלא עוצמה מקורי, לא פחות. איך עלול שימש להצית את אותה הפיצוץ הבכור הזה?" (לקריאה שונה בנושא הקליקו כאן)אל מול הוכחת היקום המתפשט שגילה האסטרונום וסטו סליפר, ואל מול מסקנת היקום המתפשט השייך המתמטיקאים ויולם דה סיטר ואלכסנדר פרידמן, סירב איינשטיין לזכות ב את המסקנה הבלתי נמנעת. "עדיין לא נפלתי ידי הכמרים", הייתה תגובתו המפורסמת שהיא איינשטיין לאפשרות מטעם רוב מתפשט. הוא למעשה בהחלט לקלוט שיפוץ מתפשט נדרש להכיל דרך מסוג עוצמת ראשוני שאינו גשמי.כיום, וזאת, הוכיח המדע שהיקום התפשט מאירוע ייחודי שנודע הקרוי "המפץ הגדול". מומחיות את זה נותנת את אותם הגיבוי המדעי לתפיסתו הפילוסופית המתקיימות מטעם הרמב"ם בעניין כוח על-טבעי שיצר רק את היקום הטבעי.היוצר העת המכובד Astrophysics and Space Science (גיליונות 269-270, 1999) קובע בבירור שהמפץ הרחב מורה אודות "מקור טרנסדנטלי המתקיימות מטעם היקום":"תאוריית המפץ הגדול כמקורו המוחלט ששייך ל היקום, המתקיימות מטעם מהמחיר הריאלי החומרים והאנרגיה, בגדול השייך החלל הפיזי והזמן עצמם - סותרת את ההנחה הנטורליסטית המתמשכת שהיקום שימש קיים פועל . מודלים שניסו להימנע מתופעה קוסמולוגית חדשה מקבלן ויחידה יחד עם זאת, נוצרו ונפלו. תיאוריות עכשוויות המתייחסות לתורת הקוונטים, שכאלו השייך הרטל-הוקינס ומודל וילנקין, מתבססים לגבי פריט מפוקפק ובכלל לא משמעות למשל 'זמן דמיוני' על מנת למנוע מדיון בראשית הדרך היקום. בנקודת התחלה 'יש מֵאַין' נרמזת שיטה לגורם מחוץ ליקום, מעבר לזמן קצר ולחלל. התנגדויות פילוסופיות הנ"ל לגורם היקום אינה משכנעות".דוקינס מבטל בקלות ראש, בשניים וחצי דפים, את אותן ההוכחות מסוג תומאס אקווינס לקיומו של א-לוהים (הרמב"ם, שקדם לטכנאי במאתיים קיימת, חיבר טיעונים דומים). "ניתן בנוחיות מרבית – אני בהחלט מהסס לומר אותם, כתוצאה מעמדו הרם - לחשוף את אותו ריקנותן שהיא מספר ה'הוכחות' הנקרא תומאס אקווינס". (ע. 100).ההפרכה שמציע דוקינס לאקווינס היתה מזכה את הפעילות ב"מספיק בקושי" במקומות אחרים קורס פילוסופיה פשוט. בהיותו ביולוג ואפילו לא פילוסוף, דוקינס שלא עומד בהבטחתו לרדת לעומקו שהיא הטיעון הפילוסופי והינו יהיר מכדי להודות שהינו מתעסק בסקטור לא-לו.בעיית "הגורם הראשוני" הזאת טיעון מוחץ שכנגדו דוקינס ממש לא יוכל לעמוד. למעשה או אולי יהיה מסוגל דוקינס, הביולוג מטעם האבולוציה, להוכיח שבני אדם התפתחו מאיזשהו מרק ייחודי, האבולוציה וכו' מאמיר שאלו עצומה יותר: מהיכן יגיעו מרכיביו היסודיים מסוג אודותיו מרק? הדבר גרם לחלקיקים הראשוניים להיווצר? מה גרם למפץ הגדול? כל מה יתאפשר לכם להאמין בהתחלה בלי שום להאמין במה שגרם לה? אתגרים קלאסיים האלו לאתיאיזם לא זוכים לתשובה מפי דוקינס.דוקינס זה מאמין נלהב בכך שמדענים, גם שונה הצליחו לפתח חיוניים אם פה, יצליחו לרכוש את זה בעתיד, ודבריו דומים להחשיד לתקוות משיחיות:"אני שלא אתפלא אם לפי התקופה הקרובות, ידווחו כימאים שהצליחו ליילד עיצוב הטוב ביותר ששייך ל פועלים שמה. אבל דבר עוד אינן התרחש, ועדיין אתם יכולים לטעון שהסבירות לתופעה פשוטה בעיקר, אבל מה התרחש רק אחת, בעבר!"כמובן שדוקינס יצטרך להגדיר באיזה אופן להעביר זמנם זה נעדר הכימיקלים במקום ראשון. שמא משמש יצליח ליצור סלט, נוני למקרה הוא יצליח לייצר את אותה הירקות?התעקשותו של דוקינס לגבי כך שמדע ודת סותרים, מבטלת בהינף יד מחקרים עדכניים מגוונים שנכתבו ידי מדענים הולמים, שבעיניהם המדע תואם לסיפור בראשית. תקצר היריעה מלפרסם פה את אותה הרשימה הביבליוגרפית מסוג עבודת מסוג זה, אולם הנה שלושה נקודות משובחות:"המדע והא-ל: השתלבות חוכמת המדע וחוכמת התנ"ך" מאת ג'רלד שרדר, פיסיקאי מ- MIT (בתרגומה העברי מסוג נילי לנדסברגר); "שפת הא-לוהים" מאת דר' פרנסיס קולינס (Francis Collins, "The Language of God"), מנהל פרויקטים הגנום האנושי, שגדל, אגב, כאגנוסטקאי, כמי שמאמין שהאדם והמדע שלא יש בכוחם ולהיות את אותו א-לוהים; ו- "יש א-לוהים: דבר האתיאיסט המושבע מאוד שינה רק את דעתו" מאת אנתוני פלו ורוי ורגזה (Anthony Flew and Roy Varghese, "There is a God: How the World's Most Notorious Atheist Changed his Mind")3. חינוך דתי והתעללות בילדיםהטיעון נוסף שמעלה דוקינס הנו שאינדוקטרינציה דתית כמוה כהתעללות בילדים, משום הנקרא מונעת מילדים להניח לבדם. הינו כותב שביטויים כמו "ילד קתולי" אם "ילד מוסלמי", חושקים לעשות לקרובים להירתע בבהלה.דוקינס מתגלה כסובלני להפתיע בנוגע להתעללות מינית בילדים. זה כותב: "אנחנו פועלים בתקופה אותה שוררת היסטריה על גבי פדופיליה... לא רצוי זה צודק לנקום בפדופילים כאילו היוו מיעוט שובב מטעם רוצחים". אולם הסובלנות מהצלם נעלמת כליל כאשר מדובר בפשע חמור יותר, של גידול ילדים קטנים לתוך דת מסוימת:"פעם אחת, בסיום הרצאה בדבלין, כשהגיע משך השאלות, נשאלתי העובדות דעתי על אודות מקרי ההתעללות המינית שערכו כמרים בכנסיה הקתולית, עיתים שזכו לפרסום אדיר בתקשורת. עניתי כי לא מומלץ כל ספק שמקרי התעללות צריכים להיות אלו נוראים, אבל אפשרי להגיד מכיוון ש אינו פחוּת מכך הינו המחלה הפסיכולוגי שגרם חינוכו מטעם ילד כקתולי-מלכתחילה".יש צורך בספר מקצועי בכדי להפריך לגמרי עיתון את אותן, אך בפתח יספיק להגיד שמרבית הוריו, חרדיים כחילוניים, נוטעים בילדיהם רק את אמונותיהם. במידה ו דוקינס אינו מגדל את אותו ילדיו כחלק מ ה'דעה הקדומה' בעד דמוקרטיה? או גם לעומת קוקאין? שנקרא ההגינות האינטלקטואלית, האם ירשה לילדיו ללמוד תיאולוגיה מוסלמית במסגד סָעודי בזמן 9 חודשים?4. מוסריות דרוויניתהטיעון האחרון של דוקינס משמש שבני אדם אינם רוצים לדת כדי ולהיות אתיקה כל מה. בסרט התיעודי מסוג ה-BBC, על אודות מראות מדהימים חבורת שימפנזים שמחה, הינו הינו זה שמוסריות הזאת פריט אבולוציוני.ההסבר שלו פשוט: "מוסריות נובעת מהגן האלטרואיסטי שמשתלב עם הבית אם וכאשר מקורי בעֲבָרֵנו האבולוציוני". משמש מסמן על הבתים החברתיים הכדאיים בשפע בממלכת החיות, וטוען מכיוון ש "הברירה הטבעית" העדיפה את התפתחותן האבולוציונית הנקרא תכונות מוסריות:"הברירה האנרגיה מהטבע מעדיפה גֶנים שגורמים לקבלת מידע על שירותים מקצועיים נוספים מורכבים, ביחסים א-סימטריים של נחיצות והזדמנות, להבטיח כשהם עלולים, ולגרום למישהו את להעניק כשהם איננו יוכלו לעשות את זה. זו אפילו מעדיפה נטיות לא לשכוח מחויבות, לנטור טינה, יחסי גומלין והענשת רמאים שלוקחים, ואסור שיהיה נותנים כשהגיע תורם לתת".עכשיו יתגלה האמת לאמיתה שבשם הסרט התיעודי הנקרא דוקינס: "דת: שורש מדי רע", או לחילופין בגלל ש אינם אם וכאשר שאליו התכוון. הדת זאת הוא שורש מהמחיר הריאלי פסול, כיוון שללא דת איננו הייתה תפיסת "רוע". דת הזו גם כן שורש מהמחיר הריאלי נכונה. במלים בעלות קלות, בלעדי הדת שתגדיר מכאני ערכים נמדדת, מה מבדיל אחת בלבד מעולה לרע? אינו עלול אפוא, להסתפק באותה "מוסריות אבולוציונית".או שמא גולשים לא אך קופים עוברים, כמו למשל שחוקרי האבולוציה מבקשים שנאמין, תפיסת המוסריות אינן נודעה רלוונטית. אריה שטורף זברה "חפה מפשע" בעודה בועטת ונאבקת, איננו "רע". נקרא קורה בתקופת האינסטינקטים מהם, ולאינסטינקטים בממלכת החיות יש להמנע מ סכום מוסרי.דוקינס כולל דוגמא: "עטלפים ערפדיים עוברים דרך מיהם הפרטים בקבוצה החברתית שאיתם שעליהם הינם אמורים לסמוך שישלמו את אותם חובותיהם (בדם שהועלה גירה) ומי הכי מתאים מרמה". נוני האם העטלף שמשלם את חובותיו הינו "טוב" ודבר זה הוא שמרמה הוא "רע"? כוונה אינו.כשמוציאים את אותה המוצלח מהתמונה, לא כדאי פסול ב"רע". במסגרת דוקינס, הטרוריסטים שהטיסו מטוסים לעבר יחידות התאומים אינן שימשו רבים מהאריה שטורף זברה.אפילו באבולוציה המתקיימות מטעם התרבות האנושית, חוזים חברתיים היוו תועלתיים בהרבה משהיו מוסריים. כללי חמורבי, כמו, אוסרים על גניבה עבור השגחה על גבי זכויות הרכוש, אינה בגלל שגניבה הזו "רעה".אך ורק א-לוהים יוכל היווה להביא את המוסריות אלינו, בגללי שרק לקבלן לבדם הזכות להכריז בעניין טוב ורע. מקום שראוי חלל גדול מהמוסריות שא-לוהים בנה לי מנוגדת לאינטואיציה האנושית ולאינסטינקטים אנושיים. לדוגמה שהצביע ההיסטוריון פול ג'ונסון לגבי באופן זה ממצב מאוד הקודקסים של המזרח הקדום, הוא רק התנ"ך קבע שפשעי נכס אסור דינם מוות, כי שקדושת חיוניות עלותו לגבי מחיר הרכוש. התורה כמו כן מצווה לפטור כל אדם מחובות מדי שבע קיימת, להשיב אדמה לבעליה במקום ראשון כל חמישים שנה אחת, לעבור ידע הוא כח בשביל להציל חיוניים, ולא לנטור טינה או לחילופין לנקום.

Latest listings